41,99 lei Johann Wolfgang Goethe
21 Feb 2017

Oamenii resimt în general o mare bucurie de pe urma culorii. Ochiul are nevoie de ea ca și de lumină. Aduceți-vă aminte de înviorarea pe care ați simțit-o când, într-o zi mohorâtă, soarele a luminat o parte restrânsă a unui peisaj, făcând vizibile acolo culorile.

Teoria culorilor - Johann Wolfgang Goethe

41,99 RON Vezi in magazin
Detalii produs:

Oamenii resimt în general o mare bucurie de pe urma culorii. Ochiul are nevoie de ea ca și de lumină. Aduceți-vă aminte de înviorarea pe care ați simțit-o când, într-o zi mohorâtă, soarele a luminat o parte restrânsă a unui peisaj, făcând vizibile acolo culorile.

Citat despre percepția culorii de către ochi prin lumină, din Teoria culorilor / Zur Farbenlehre de Johann Wolfgang Goethe.

„Autorul spunea că în studierea culorilor, trebuie să se analizeze ochiul, să se dezvăluie natura lui. Iată de ce Goethe pune la începutul teoriei despre culori în general, o teorie fiziologică a culorilor. Dar şi aici concepţia lui este fundamental deosebită de ceea ce se înţelege de obicei prin această parte a opticii. El nu vrea să explice funcţiile ochiului din structura sa, ci vrea să observe ochiul în diferite condiţii, pentru a ajunge să-i cunoască posibilităţile şi capacităţile. Şi aici procedeul său este unul bazat, în esenţă, pe observaţie. Ce fenomen are loc atunci când lumina şi întunericul acţionează asupra ochiului; şi ce se întâmplă când nişte imagini limitate intră în legătură cu el etc.? La început, el nu se întreabă ce procese au loc în ochi atunci când ia naştere o percepţie sau alta, ci caută să afle ce poate lua naştere, prin mijlocirea ochiului, în actul viu al văzului. Pentru scopul său, aceasta este, în primă instanţă, singura problemă importantă. Cealaltă, la o cercetare mai atentă, nu ţine de teoria fiziologică a culorilor, ci de ştiinţa care studiază organismul uman, adică de fiziologia generală. Pe Goethe îl interesează ochiul numai în măsura în care acesta vede, dar nu şi încercările de a explica actul văzului pe baza acelor observaţii care pot fi făcute asupra ochiului neînsufleţit.”